Ding's parents pushed him to study hard — and study abroad — because they have little faith in the Chinese education system. Sipping tea in their living room one sweltering August afternoon, Mr. Ding’s mother, Meng Suyan, reflects on the Chinese classroom. 
  • “In the U.S. they focus on creative-thinking skills, while in China they only focus on theory,” she says. “So what university students learn here doesn’t prepare them for the real world.”
  •  “Chinese values require me to be a good listener, and Western values require me to be a good speaker.”

This year, the program’s first, 28 students spent six months at the University of International Relations in Beijing; 19 were found qualified to finish off the year at Columbia. The program preps students to apply as freshmen, with a focus on English instruction, cultural immersion and counseling, including study for the Test of English as a Foreign Language and SAT, and a tour of campuses in the Northeast. (Total cost: about $45,000, including room and board.)




Some other experiences with time-related scope, at Time-Asia

How China is Like 19th Century America


To contrast, see their first experience in Education in the USA (1870's):
Es va endegar un programa a llarg termini per portar joves graduats per un curt periode de tres-sis anys a Europa que sí va ser un èxit amb 4 editions entre 1877 i 1897<4.4> .
Sobre els alumnes que anaven a l'estranger hi hagué una gran esperança al programa que va dissenyar Yun Wing per portar joves xinesos als EEUU i que va entrar en funcionament el 1872 Chang, (2003:105-7). Wing va intentar fer seu el somni de canviar el futur de la joventut del país per l'educació, però no va poder tornar a Xina i tenir una bona remuneració <4.5>.
Aquest programa constava d'estudiar immers en el món acadèmic americà durant quinze anys, molt car per les fallides arques dels manxus. Durant quatre anys van arrivar 30 nous estudiants -la majoria de Cantón- a Conneticut. Es va aturar el 1881 per dues coses: els joves de quinze anys <4.6> es van tornar massa desarrelats pels gustos dels supervisors manxús i Washington no va permetre estudiar els joves a l’Acadèmia Militar de West Point. Malgrat això si van poder participar en les carreres professionals que aferien la nova industria xinesa dels 1880